✅ هاجر صفرزاده رکورد آسیا را شکست و طلایی شد

🔹 در ادامه رقابت های پنجمین روز از مسابقات پارادو و میدانی قهرمانی جهان، امروز رقابت فینال دوی 400 متر بانوان در کلاس T12 در ژاپن برگزار شد. در این رقابت هاجر صفرزاده که در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به مدال طلا رسیده بود، با ثبت زمان 57.56 ثانیه ضمن شکست رکورد آسیا، صاحب مدال طلا شد. صفرزاده دومین طلایی کاروان ایران در این مسابقات است.

🌐 https://nournews.ir/n/174238
🆔 @Nournews_ir

۰ ۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۴:۲۲

✅ بورس امروز سبز شد

🔹 شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه (یکم خرداد ماه) با رشد 1263 و احدی به 2,113,824 واحد رسید و سبز شد.

🌐 https://nournews.ir/n/174237
🆔 @Nournews_ir

۰ ۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۴:۱۳

✅ هشدار نارنجی در جنوب کشور/ با وزش باد شدید خلیج فارس مواج می‌شود

🔹 سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید در جنوب کشور و افزایش ارتفاع موج در تنگه هرمز و خلیج فارس به بیش از 2 متر هشدار داد.

🌐 https://nournews.ir/n/174236
🆔 @Nournews_ir

۰ ۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۴:۱۰

✅ خبرگزاری تاس: رئیس دومای روسیه به ایران می‌آید

🔹 خبرگزاری تاس گزارش داده «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای دولتی روسیه نماینده این کشور در مراسم تشییع حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور و هیات همراه او خواهد بود.

🌐 https://nournews.ir/n/174235
🆔 @Nournews_ir

۰ ۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۴:۰۵

✅ پاسخ به چند سئوال در خصوص سانحه بالگرد رئیس‌جمهور

🔹 رئیس ستادکل نیروهای مسلح با صدور دستوری معاون هماهنگ‌کننده این ستاد را مامور بررسی علل سقوط بالگرد رئیس‌جمهور کرد. از نظرقانونی این هیأت عالی، مسئول اصلی رسیدگی به ابعاد فنی و کارشناسی این سانحه است و یقینا با ارائه گزارش دقیق دلایل شکل‌گیری این حادثه تلخ را مشخص خواهد کرد.

🔹با این حال شواهد وقرائن آشکاری نیز وجود دارد که توجه به آنها می تواند تا پیش از ارائه گزارش هیئت کارشناسی برخی ابهامات را که متاسفانه رسانه های معاند نیز در شکل گیری و پر و بال دادن به آن نقش داشته اند بر طرف نماید.

🔹بالگرد حامل رئیس‌جمهور از نوع بل ۲۱۲ بوده است که ویژگی آن استفاده از دو موتور قدرتمند است. این بالگرد چند منظوره در صورت از کارافتادن یک موتور، می‌تواند با موتور دوم به پرواز ادامه بدهد و در مقایسه با بالگردهای تک‌موتوره، ایمنی قابل توجهی دارد.

🔹گروه پرواز با توجه به سابقه، تجربه و درجه نظامی بالای آنها از ماهرترین خلبانان بالگرد در کشور بوده اند که نشان می دهد برای این پرواز از کادر مجرب پروازی استفاده شده است.

🔹یکی از پروتکل‌های اصلی و غیر قابل اجتناب قبل از پرواز، بررسی وضعیت فنی بالگرد و سلامت آن، همچنین شرایط جوی در مسیر پرواز از سوی خلبان و تیم فنی برای اطمینان از امکان پرواز ایمن است که با توجه به حضور رئیس‌جمهور و مقامات عالی در پرواز،طبیعتا این اقدام با حساسیت بیشتری انجام شده است.

🔹موضوع قابل توجه که می تواند به عنوان مهمترین عامل وقوع سانحه مد نظر قرار گیرد،پرواز بالگرد در منطقه کوهستانی و آب و هوای بشدت متغییر درفصل بهارو احتمال ایجاد توربولانس یا " باد پیچک" در شرایط جوی ذکر شده است که رخدادی دفعی و غیر قابل پیش بینی است.

🔹این موارد نشان می دهد که بر خلاف برخی فضا سازی های غیر واقعی، تمهیدات ضروری در خصوص ایجاد اطمینان نسبت به پرواز ایمن بالگرد حامل رییس جمهور پیش بینی شده بود اما شرایط جوی غیر منتظره بر پیش بینی هایی که بر اساس پروتکل‌های فنی و امنیتی باید در نظر گرفته شود غلبه نموده و این حادثه تأسف بار را رقم زده است.


🌐 https://NourNews.ir/n/174222
🆔 @Nournews_ir

۰ ۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۴:۰۱

✅ تمهیدات ویژه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برای مراسم وداع و تشییع شهدای خدمت

🔹 مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، ناوگان این شرکت برای حضور شرکت‌کنندگان در مراسم وداع که امشب ساعت 21 در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، ضمن تقویت خطوط عبوری و منتهی به محل برگزاری مراسم نسبت ارائه خدمات حمل و نقلی به مقاصد: میدان راه آهن، پایانه خاوران، میدان آزادی، میدان رسالت، میدان صادقیه و شهرری اقدام می کند.

🌐 https://nournews.ir/n/174234
🆔 @Nournews_ir

۰ ۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۴:۰۰

✅ نخست وزیر عراق به تهران می آید

🔹 منابع عراقی گزارش دادند که «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق فردا چهارشنبه دوم خردادماه برای شرکت در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهوری فقید ایران و هیات همراهش به تهران می‌آید.

🌐 https://nournews.ir/n/174229
🆔 @Nournews_ir

۰ ۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۳:۴۸

✅ یک دقیقه سکوت برای شهدای خدمت ایران در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل متحد + فیلم

🔹 امروز کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل متحد با ریاست کشورمان، به احترام رییس جمهور و وزیر امورخارجه فقید ایران ایستاد و نشست رسمی خود را با یک دقیقه سکوت آغاز کرد.

🌐 https://nournews.ir/n/174228
🆔 @Nournews_ir

۰ ۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۳:۴۰

✅ حضور رئیس جمهور ازبکستان در سفارتابران برای امضای دفتر یادبود

🔹 شوکت میرضیائف، رئیس جمهور ازبکستان در پی شهادت آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شهید ایران و هیات همراه او در سفارت کشورمان حضور یافت و با اهدای گل دفتر یادبود را امضا کرد.

🌐 https://nournews.ir/n/174227
🆔 @Nournews_ir

۰ ۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۳:۳۲

✅ موافقت شورای نگهبان با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در 8 تیرماه

🔹 «هادی طحان‌نظیف» سخنگوی شورای نگهبان از تایید برگزاری انتخابات چهاردهمین ریاست‌جمهوری در 8 تیر خبر داد و گفت: شورای نگهبان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این تاریخ موافقت کرده است.

🌐 https://nournews.ir/n/174225
🆔 @Nournews_ir

۰ ۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۳:۲۸

✅ پیکر شهید رئیسی توسط ارتش در فرودگاه مهرآباد تشییع شد+ فیلم

🔹 پیکر شهید رئیسی از تبریز وارد تهران و توسط ارتش در فرودگاه مهرآباد برای انتقال به قم تشییع شد.

🌐 https://nournews.ir/n/174224
🆔 @Nournews_ir

۰ ۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۳:۱۹

#نورنما
✅حال و هوای خانه شهید محسن دریانوش،خلبان حادثه سقوط بالگرد


🌐 https://nournews.ir/Fa/News/174221
🆔 @Nournews_ir

۰ ۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۳:۱۶

✅ تسلیت نخست وزیر جمهوری نیجر به شهدای خدمت

🔹 علی لمین زین، نخست وزیر جمهوری نیجر به همراه جمعی از وزرا با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در نیامی، مراتب تسلیت خود را به دولت و ملت ایران اعلام داشته و دفتریادبود شهدای جمهور را امضاء کردند

🌐 https://nournews.ir/n/174223
🆔 @Nournews_ir

۰ ۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۳:۱۲

✅ تشکیل پرونده قضایی برای منتشرکنندگان مصادیق توهین‌آمیز درباره سانحه بالگرد رئیس‌جمهور

🔹 رئیس پلیس فتا از تشکیل پرونده قضایی برای منتشرکنندگان مصادیق توهین‌آمیز درباره سانحه بالگرد رئیس‌جمهور خبر داد.

🌐 https://nournews.ir/n/174220
🆔 @Nournews_ir

۰ ۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۳:۰۲

✅ جای خالی آقای رییس جمهور....

🔹 رضا کارگر، روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در توییتی با انتشار عکس شهید ابراهیم رییسی نوشت: جای خالی رئیس جمهور در هواپیمای اختصاصی دولت... « خداحافظ ای داغ بر دل نشسته»

🌐 https://nournews.ir/n/174219
🆔 @Nournews_ir

۰ ۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۲:۵۵
۰ ۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۲:۵۴

📷تشییع شهدای خدمت در تبریز
ادامه تصاویر:

https://NourNews.ir/n/174217
🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۲:۵۴
۰ ۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۲:۵۴
۰ ۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۲:۵۴



live stats